1. Informacje ogólne
Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: testtest.local
Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Bliskościowy Tata Blog
Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: bliskosciowytata@gmail.com
Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
Prowadzenie newslettera
Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).
2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora
Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.
3. Hosting
Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: www.webd.pl
4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych
W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora: dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, oraz przenoszenia danych.
Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.
5. Informacje w formularzach
Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.
6. Logi Administratora
Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.
7. Istotne techniki marketingowe
Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
8. Informacja o plikach cookies
Serwis korzysta z plików cookies.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
realizacji celów określonych powyżej w części „Istotne techniki marketingowe”;
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).
9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
Edge
Internet Explorer
Chrome
Safari
Firefox
Opera
Urządzenia mobilne:
Android
Safari (iOS)
Windows Phone
10. Sklep
Sklep znajduje sie na witrynie www.cupsell.pl, polityka prywatnosci sklepu dostepna pod adresem https://cupsell.pl/strony/polityka-prywatnosci.html
11. Ciasteczka
Jeśli zostawisz na naszej witrynie komentarz, będziesz mógł wybrać opcję zapisu twojej nazwy, adresu email i adresu strony internetowej w ciasteczkach, dzięki którym podczas pisania kolejnych komentarzy powyższe informacje będą już dogodnie uzupełnione. Te ciasteczka wygasają po roku.
Jeśli odwiedzisz stronę logowania, utworzymy tymczasowe ciasteczko na potrzeby sprawdzenia czy twoja przeglądarka akceptuje ciasteczka. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych i zostanie wyrzucone, kiedy zamkniesz przeglądarkę.
Podczas logowania tworzymy dodatkowo kilka ciasteczek potrzebnych do zapisu twoich informacji logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji ekranu po roku. Jeśli zaznaczysz opcję „Pamiętaj mnie”, logowanie wygaśnie po dwóch tygodniach. Jeśli wylogujesz się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte.
Jeśli zmodyfikujesz albo opublikujesz artykuł, w twojej przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po 1 dniu.
Osadzone treści z innych witryn
Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.
Witryny mogą zbierać informacje o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.
12. Analiza statystyk
Z kim dzielimy się danymi
Jak długo przechowujemy twoje dane
Jeśli zostawisz komentarz, jego treść i metadane będą przechowywane przez czas nieokreślony. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozpoznawać i zatwierdzać kolejne komentarze automatycznie, bez wysyłania ich do każdorazowej moderacji.
Dla użytkowników którzy zarejestrowali się na naszej stronie internetowej (jeśli tacy są), przechowujemy również informacje osobiste wprowadzone w profilu. Każdy użytkownik może dokonać wglądu, korekty albo skasować swoje informacje osobiste w dowolnej chwili (nie licząc nazwy użytkownika, której nie można zmienić). Administratorzy strony również mogą przeglądać i modyfikować te informacje.
Jakie masz prawa do swoich danych
Jeśli masz konto użytkownika albo dodałeś komentarze w tej witrynie, możesz zażądać dostarczenia pliku z wyeksportowanym kompletem twoich danych osobistych będących w naszym posiadaniu, w tym całość tych dostarczonych przez ciebie. Możesz również zażądać usunięcia przez nas całości twoich danych osobistych w naszym posiadaniu. Nie dotyczy to żadnych danych które jesteśmy zobligowani zachować ze względów administracyjnych, prawnych albo bezpieczeństwa.
Gdzie przesyłamy dane
Komentarze gości mogą być sprawdzane za pomocą automatycznej usługi wykrywania spamu.
Polityka
prywatności Google Analytics
Podsumowanie
polityki prywatności Google Analytics |
Co
to jest Google Analytics?
Na naszej stronie internetowej korzystamy z
narzędzia do śledzenia analiz Google Analytics (GA) amerykańskiej firmy Google
Inc.. Firma Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street Dublin 4,
Irlandia) odpowiada za wszystkie usługi Google w Europie. Google Analytics
zbiera dane o Twoich działaniach na naszej stronie. Na przykład, jeśli
klikniesz na link, ta akcja zostanie zapisana w pliku cookie i przesłana do
Google Analytics. Raporty, które otrzymujemy z Google Analytics, pozwalają
nam lepiej dopasować naszą stronę i usługę do Twoich potrzeb. Poniżej
omówimy bardziej szczegółowo narzędzie do śledzenia, a przede wszystkim
poinformujemy Cię, jakie dane są przechowywane i jak możesz temu zapobiec.
Google Analytics to narzędzie śledzące
służące do analizy ruchu na naszej stronie. Aby usługa Google Analytics
działała, kod śledzenia jest wbudowany w kod naszej witryny. Kiedy
odwiedzasz naszą stronę, ten kod rejestruje różne działania, które podejmujesz
na naszej stronie. Zaraz po opuszczeniu naszej witryny dane te są
przesyłane na serwery Google Analytics i tam przechowywane.
Google przetwarza dane i otrzymujemy
raporty o zachowaniu użytkownika. Raporty te mogą obejmować:
·
Raporty grup docelowych: Dzięki raportom grup docelowych
lepiej poznajemy naszych użytkowników i dokładniej wiemy, kto jest
zainteresowany naszą usługą.
·
Raporty dotyczące reklam: raporty dotyczące reklam
ułatwiają nam analizowanie i ulepszanie naszych reklam online.
·
Raporty o przejęciu: Raporty o przejęciu dostarczają nam
przydatnych informacji o tym, jak przyciągnąć więcej osób do naszych usług.
·
Raporty o zachowaniu: Tutaj dowiadujemy się, w jaki
sposób korzystasz z naszej witryny. Możemy zrozumieć, jaką ścieżkę
wybierasz na naszej stronie i które linki klikasz.
·
Raporty konwersji: konwersja to proces, w którym
wykonujesz pożądane działanie na podstawie komunikatu marketingowego. Na
przykład, gdy przechodzisz ze zwykłego odwiedzającego stronę internetową w
kupującego lub subskrybenta biuletynu. Dzięki tym raportom możemy
dowiedzieć się więcej o tym, jak nasze działania marketingowe odnoszą się do
Ciebie. W ten sposób chcemy zwiększyć
nasz współczynnik konwersji.
·
Raporty w czasie rzeczywistym: Tutaj zawsze od razu
wiemy, co dzieje się na naszej stronie internetowej. Na przykład możemy
zobaczyć, ilu użytkowników aktualnie czyta ten tekst.
Dlaczego
używamy Google Analytics na naszej stronie internetowej?
Nasz cel związany z tą stroną jest jasny:
chcemy zaoferować najlepszą możliwą obsługę. Statystyki i dane z Google
Analytics pomagają nam osiągnąć ten cel.
Oszacowane statystycznie dane dają nam
jasny obraz mocnych i słabych stron naszej strony internetowej. Z jednej
strony możemy zoptymalizować naszą witrynę, aby zainteresowane osoby mogły
łatwiej ją znaleźć w Google. Z drugiej strony dane pomagają nam lepiej
zrozumieć Cię jako gościa. Dlatego dokładnie wiemy, co musimy poprawić na
naszej stronie internetowej, aby zaoferować najlepszą możliwą obsługę. Dane
te pomagają nam również w bardziej indywidualnym i ekonomicznym przeprowadzaniu
naszych działań reklamowych i marketingowych. W końcu sensowne jest
pokazywanie naszych produktów i usług osobom, którym to zależy.
Jakie
dane przechowuje Google Analytics?
Google Analytics używa kodu śledzenia do
tworzenia losowego, unikalnego identyfikatora, który jest powiązany z plikiem
cookie przeglądarki. W ten sposób Google Analytics rozpoznaje Cię jako
nowego użytkownika. Przy następnej wizycie na naszej stronie zostaniesz
rozpoznany jako „powracający” użytkownik. Wszystkie zebrane dane są
przechowywane razem z tym identyfikatorem użytkownika. Umożliwia to w
pierwszej kolejności ocenę pseudonimowych profili użytkowników.
Aby móc analizować naszą stronę internetową
za pomocą Google Analytics, w kodzie śledzenia musi być zawarty identyfikator
usługi. Dane są następnie zapisywane w odpowiedniej właściwości. W
przypadku każdej nowo utworzonej usługi domyślna jest usługa Google Analytics
4. Możesz też utworzyć usługę Universal Analytics. W zależności od
użytej właściwości dane są przechowywane przez różne okresy czasu.
Identyfikatory, takie jak pliki cookie i
identyfikatory instancji aplikacji, służą do mierzenia interakcji użytkownika
na naszej stronie internetowej. Interakcje to wszelkiego rodzaju
działania, które podejmujesz na naszej stronie internetowej. Jeśli
korzystasz również z innych systemów Google (takich jak konto Google), dane
generowane przez Google Analytics mogą być powiązane z plikami cookie stron
trzecich. Google nie przekazuje danych Google Analytics, chyba że my, jako
operator strony, wyrazimy na to zgodę.Mogą istnieć wyjątki, jeśli wymagają tego
przepisy prawa.
Google Analytics wykorzystuje następujące
pliki cookie:
Nazwa: _ga
Wartość: 2.1326744211.152111886485-5 Cel
: Domyślnie analytics.js używa pliku cookie _ga do
przechowywania identyfikatora użytkownika. Zasadniczo służy do
rozróżniania odwiedzających witrynę.
Termin ważności: po 2 latach
Nazwa: _gid
Wartość: 2.1687193234.152111886485-1 Cel
: Plik cookie jest również używany do
rozróżniania odwiedzających witrynę Data ważności
: po 24 godzinach
Nazwa: _gat_gtag_UA_<identyfikator właściwości>
Wartość: 1 Cel
: Stosowany do obniżenia szybkości żądań. Jeśli
usługa Google Analytics jest udostępniana za pośrednictwem Menedżera tagów
Google, plikowi temu nada się nazwę _dc_gtm_ <property-id>.
Data ważności: po 1 minucie
Nazwa: AMP_TOKEN
Wartość: brak informacji Cel
: Plik cookie zawiera token, za pomocą którego można
pobrać identyfikator użytkownika z usługi identyfikatora klienta AMP. Inne
możliwe wartości wskazują na rezygnację, żądanie lub błąd.
Termin ważności: po 30 sekundach do roku
Nazwa: __utma
Wartość: 1564498958.1564498958.1564498958.1 Cel
: Ten plik cookie służy do śledzenia Twojego
zachowania na stronie internetowej i pomiaru wydajności. Plik cookie jest
aktualizowany za każdym razem, gdy informacja jest przesyłana do Google
Analytics.
Termin ważności: po 2 latach
Nazwa: __utmt
Wartość: 1 Cel
: Podobnie jak _gat_gtag_UA_<identyfikator
właściwości>, plik cookie służy do ograniczania szybkości żądań.
Termin ważności: po 10 minutach
Nazwa: __utmb
Wartość: 3.10.1564498958 Cel
: Ten plik cookie służy do określania nowych sesji. Jest
aktualizowany za każdym razem, gdy nowe dane lub informacje są przesyłane do
Google Analytics.
Termin ważności: po 30 minutach
Nazwa: __utmc
Wartość: 167421564 Cel
: Ten plik cookie służy do ustawiania nowych sesji
dla powracających użytkowników. Jest to plik cookie sesji i jest
przechowywany tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.
Data ważności: po zamknięciu przeglądarki
Nazwa: __utmz
Wartość: m|utmccn=(referral)|utmcmd=referral|utmcct=/ Cel
: Plik cookie służy do identyfikacji źródła ruchu na
naszej stronie internetowej. Oznacza to, że plik cookie przechowuje, skąd
pochodzisz na naszej stronie internetowej. Mogła to być inna strona lub
reklama.
Termin ważności: po 6 miesiącach
Nazwa: __utmv
Wartość: nie określono Cel
: Plik cookie służy do przechowywania danych
użytkownika zdefiniowanych przez użytkownika. Jest zawsze aktualizowany,
gdy informacje są przesyłane do Google Analytics.
Termin ważności: po 2 latach
Uwaga: ta lista nie może twierdzić, że jest
kompletna, ponieważ Google stale zmienia wybór swoich plików cookie.
Tutaj przedstawiamy przegląd
najważniejszych danych gromadzonych przez Google Analytics:
Heatmaps: Google tworzy tak zwane heatmapy. Mapy ciepła
pokazują dokładnie te obszary, które klikasz. W ten sposób otrzymujemy
informacje o tym, gdzie jesteś na naszej stronie.
Czas trwania sesji: Google definiuje czas trwania sesji jako czas,
który spędzasz na naszej stronie bez opuszczania strony. Jeśli byłeś
nieaktywny przez 20 minut, sesja kończy się automatycznie.
Współczynnik odrzuceń : Odrzucenie ma miejsce, gdy przeglądasz tylko
jedną stronę w naszej witrynie, a następnie ponownie ją opuszczasz.
Tworzenie konta : Jeśli założysz konto lub złożysz zamówienie na
naszej stronie, Google Analytics zbiera te dane.
Adres IP: Adres IP jest wyświetlany tylko w formie skróconej, więc
nie jest możliwe jednoznaczne przypisanie.
Lokalizacja: kraj i przybliżoną lokalizację można określić za
pomocą adresu IP. Proces ten jest również nazywany określaniem lokalizacji
IP.
Informacje techniczne: Informacje techniczne obejmują między innymi typ
przeglądarki, dostawcę Internetu lub rozdzielczość ekranu.
Źródło pochodzenia: Google Analytics lub oczywiście interesuje nas
również to, z jakiej strony lub z jakiej reklamy trafiłeś na naszą stronę.
Pozostałe dane to dane kontaktowe, wszelkie
oceny, odtwarzanie mediów (np. jeśli odtwarzasz wideo na naszej stronie),
udostępnianie treści w mediach społecznościowych lub dodawanie ich do
ulubionych. Lista nie twierdzi, że jest kompletna i służy jedynie jako
ogólny przewodnik po przechowywaniu danych przez Google Analytics.
Jak
długo i gdzie przechowywane są dane?
Google rozprowadza swoje serwery na całym
świecie. Większość serwerów znajduje się w Ameryce, w związku z czym Twoje
dane są głównie przechowywane na serwerach amerykańskich. Tutaj możesz
przeczytać dokładnie, gdzie znajdują się centra danych Google: https://www.google.com/about/datacenters/inside/locations/?hl=de
Twoje dane są rozproszone na różnych
nośnikach fizycznych. Ma to tę zaletę, że dane mogą być wywoływane
szybciej i są lepiej chronione przed manipulacją. Każde centrum danych
Google ma programy awaryjne dla Twoich danych. Na przykład, jeśli sprzęt
Google ulegnie awarii lub klęski żywiołowe sparaliżują serwery, ryzyko przerwy
w świadczeniu usług w Google pozostaje niskie.
Okres przechowywania danych zależy od
wykorzystywanych właściwości. W przypadku korzystania z nowszych usług
Google Analytics 4 okres przechowywania danych użytkownika wynosi 14 miesięcy. W
przypadku innych tzw. danych o zdarzeniach mamy możliwość wyboru okresu
przechowywania 2 miesiące lub 14 miesięcy.
W przypadku usług Universal Analytics
Google Analytics ma ustandaryzowany okres przechowywania danych użytkownika
wynoszący 26 miesięcy. Wtedy Twoje dane użytkownika zostaną usunięte. Mamy
jednak możliwość samodzielnego wyboru okresu przechowywania danych użytkownika. Mamy
na to pięć opcji:
·
Usunięcie po 14 miesiącach
·
Usunięcie po 26 miesiącach
·
Usunięcie po 38 miesiącach
·
Usunięcie po 50 miesiącach
·
Brak automatycznego usuwania
Ponadto istnieje również opcja, że dane
zostaną usunięte tylko wtedy, gdy nie odwiedzisz już naszej witryny w wybranym
przez nas okresie. W takim przypadku okres przechowywania zostanie
zresetowany za każdym razem, gdy ponownie odwiedzisz naszą stronę internetową w
określonym czasie.
Po upływie określonego okresu dane będą
usuwane raz w miesiącu. Ten okres przechowywania dotyczy Twoich danych
związanych z plikami cookie, rozpoznawaniem użytkowników i identyfikatorami
reklamowymi (np. pliki cookie z domeny DoubleClick). Wyniki raportu oparte
są na danych zagregowanych i są przechowywane niezależnie od danych
użytkownika. Zagregowane dane to scalanie pojedynczych danych w większą
jednostkę.
Jak
mogę usunąć swoje dane lub zapobiec ich przechowywaniu?
Zgodnie z prawem Unii Europejskiej o
ochronie danych masz prawo dostępu do swoich danych, ich aktualizacji,
usunięcia lub ograniczenia. Możesz uniemożliwić Google Analytics
wykorzystywanie Twoich danych, korzystając z dodatku do przeglądarki, który
wyłącza Google Analytics JavaScript (ga.js, analytics.js, dc.js). Możesz
pobrać i zainstalować dodatek do przeglądarki ze strony https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=de
. Należy pamiętać, że
ten dodatek wyłącza jedynie zbieranie danych przez Google Analytics.
Jeśli ogólnie chcesz dezaktywować, usunąć
lub zarządzać plikami cookie (niezależnie od Google Analytics), istnieją osobne
instrukcje dla każdej przeglądarki:
Chrome:
Usuń, włącz i zarządzaj plikami cookie w Chrome
Safari:
zarządzanie plikami cookie i danymi witryn w Safari
Internet
Explorer: Usuń i zarządzaj plikami cookie
Microsoft
Edge: usuwanie i zarządzanie plikami cookie
Polityka
prywatności MailChimp
Podsumowanie
deklaracji ochrony danych MailChimp Osoby, których dane dotyczą |
Co
to jest MailChimp?
Podobnie jak wiele innych stron
internetowych, na naszej stronie internetowej korzystamy również z usług firmy
newsletter MailChimp. MailChimp jest obsługiwany przez The Rocket Science
Group, LLC, 675 Ponce de Leon Ave NE, Suite 5000, Atlanta, GA 30308 USA. Dzięki
MailChimp możemy bardzo łatwo przesyłać Ci interesujące wiadomości za
pośrednictwem newslettera. Dzięki MailChimp nie musimy niczego instalować
i nadal możemy czerpać z puli naprawdę przydatnych funkcji. Poniżej
omówimy bardziej szczegółowo tę usługę e-mail marketingu i poinformujemy Cię o
najważniejszych aspektach związanych z ochroną danych.
MailChimp to usługa zarządzania biuletynami
w chmurze. „Oparty na chmurze” oznacza, że nie musimy instalować
MailChimp na własnym komputerze lub serwerze. Zamiast tego korzystamy z
usługi za pośrednictwem infrastruktury informatycznej – dostępnej przez
Internet – na zewnętrznym serwerze. Ten sposób korzystania z
oprogramowania jest również nazywany SaaS (Software as a Service). Poniższa
grafika pokazuje, jak MailChimp dystrybuuje wiadomości e-mail do odbiorców
biuletynu.
Dzięki MailChimp możemy wybierać z
szerokiej gamy różnych typów wiadomości e-mail. W zależności od tego, co
chcemy osiągnąć za pomocą naszego newslettera, możemy prowadzić pojedyncze
kampanie, regularne kampanie, autorespondery (automatyczne e-maile), testy A/B,
kampanie RSS (wysyłanie w ustalonym czasie i częstotliwości) oraz kampanie
follow-up.
Dlaczego
używamy MailChimp na naszej stronie internetowej?
Zasadniczo korzystamy z usługi newslettera,
abyśmy mogli pozostać z Tobą w kontakcie. Chcemy opowiedzieć Ci, co nowego
u nas nowego lub jakie atrakcyjne oferty mamy aktualnie w naszym programie. Zawsze
szukamy najprostszych i najlepszych rozwiązań dla naszych działań
marketingowych. I właśnie dlatego wybraliśmy usługę zarządzania
biuletynami MailChimp. Chociaż oprogramowanie jest bardzo łatwe w użyciu,
oferuje wiele pomocnych funkcji. W ten sposób możemy w krótkim czasie
stworzyć ciekawe i piękne newslettery. Dzięki oferowanym szablonom
projektowym każdy newsletter projektujemy indywidualnie, a dzięki „responsywnemu
projektowi” nasze treści są również czytelnie i pięknie wyświetlane na Twoim
smartfonie (lub innym urządzeniu mobilnym).
Dzięki narzędziom takim jak test A/B czy
rozbudowanym opcjom analizy możemy bardzo szybko zobaczyć, w jaki sposób nasz
newsletter jest przez Ciebie odbierany. Dzięki temu możemy w razie
potrzeby reagować i ulepszać naszą ofertę lub nasze usługi.
Kolejną zaletą jest „system chmury”
MailChimp. Dane nie są przechowywane i przetwarzane bezpośrednio na naszym
serwerze. Możemy pobierać dane z zewnętrznych serwerów i w ten sposób
oszczędzić naszą przestrzeń dyskową. Ponadto nakłady na konserwację są
znacznie mniejsze.
Jakie
dane przechowuje MailChimp?
Rocket Science Group LLC (MailChimp)
utrzymuje platformy internetowe, które umożliwiają nam kontakt z Tobą (jeśli
zapisałeś się do naszego newslettera). Jeśli zostaniesz subskrybentem
naszego biuletynu za pośrednictwem naszej strony internetowej, potwierdzasz
e-mailem, że jesteś członkiem listy e-mail MailChimp. Aby MailChimp mógł
również udowodnić, że wpisałeś „dostawcę listy”, data wpisu i Twój adres IP są
zapisywane. Ponadto MailChimp przechowuje Twój adres e-mail, imię i
nazwisko, adres fizyczny i informacje demograficzne, takie jak język lub
lokalizacja.
Informacje te są wykorzystywane do
wysyłania wiadomości e-mail i włączania niektórych innych funkcji MailChimp
(takich jak ocena biuletynu).
MailChimp udostępnia również informacje
stronom trzecim, aby zapewnić lepsze usługi. MailChimp udostępnia również
niektóre dane zewnętrznym partnerom reklamowym, aby lepiej zrozumieć
zainteresowania i obawy swoich klientów, aby można było dostarczać bardziej
trafne treści i reklamy ukierunkowane.
Dzięki tak zwanym „web beacons” (małe
grafiki w wiadomościach e-mail w formacie HTML) MailChimp może określić, czy
wiadomość e-mail dotarła, czy została otwarta i czy kliknięto w linki. Wszystkie
te informacje są przechowywane na serwerach MailChimp. Daje nam to oceny
statystyczne i pozwala nam dokładnie zobaczyć, jak dobrze otrzymałeś nasz
biuletyn. W ten sposób możemy znacznie lepiej dostosować naszą ofertę do
Państwa życzeń i ulepszyć nasz serwis.
MailChimp może również wykorzystywać te
dane do ulepszania własnej usługi. Oznacza to na przykład, że wysyłkę
można zoptymalizować technicznie lub określić lokalizację (kraj) odbiorcy.
MailChimp może ustawić następujące pliki
cookie. To nie jest pełna lista plików cookie, a raczej przykładowy wybór:
Nazwa : AVESTA_ENVIRONMENT
Wartość: Prod Cel
: Ten plik cookie jest niezbędny do świadczenia usług
Mailchimp. Jest zawsze ustawiana, gdy użytkownik rejestruje się na listę
mailingową newslettera.
Termin ważności: po zakończeniu sesji
Nazwa : ak_bmsc
Wartość: F1766FA98C9BB9DE4A39F70A9E5EEAB55F6517348A7000001111886485-3
Cel
: Plik cookie służy do odróżnienia człowieka od
bota. Pozwala to na generowanie bezpiecznych raportów dotyczących
korzystania ze strony internetowej.
Termin ważności: po 2 godzinach
Nazwa : bm_sv
Wartość: A5A322305B4401C2451FC22FFF547486~FEsKGvX8eovCwTeFTzb8//I3ak2Au…
Cel
: Plik cookie pochodzi z portfela cyfrowego
MasterPass (usługa MasterCard) i jest używany do zaoferowania odwiedzającym
bezpiecznych i łatwych wirtualnych transakcji płatniczych. W tym celu
użytkownik jest anonimowo identyfikowany na stronie internetowej.
Termin ważności: po 2 godzinach
Nazwa : _abck
Wartość: 8D545C8CCA4C3A50579014C449B045111886485-9 Cel
: Nie byliśmy w stanie uzyskać bardziej
szczegółowych informacji o celu tego pliku cookie Data ważności
: po roku
Czasami może się zdarzyć, że otwierasz nasz
newsletter dla lepszego wyświetlania przez dany link. Dzieje się tak na
przykład w przypadku, gdy Twój program pocztowy nie działa lub newsletter nie
wyświetla się prawidłowo. Biuletyn jest następnie wyświetlany na stronie
internetowej MailChimp. MailChimp wykorzystuje również pliki cookie (małe
pliki tekstowe, które przechowują dane w Twojej przeglądarce) na własnych
stronach internetowych. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez firmę
MailChimp oraz jej partnerów (np. Google Analytics). Za gromadzenie danych
odpowiada MailChimp i nie mamy nad nim kontroli. „Oświadczenie o plikach
cookie” firmy MailChimp (znajdujące się pod adresem: https://mailchimp.com/legal/cookies/ ) wyjaśnia dokładnie, w jaki sposób i dlaczego
firma używa plików cookie.
Jak
długo i gdzie przechowywane są dane?
Ponieważ MailChimp jest amerykańską firmą,
wszystkie zebrane dane są również przechowywane na amerykańskich serwerach.
Zasadniczo dane są trwale przechowywane na
serwerach MailChimp i usuwane tylko na żądanie. Możesz zlecić nam
usunięcie Twojego kontaktu. To trwale usuwa dla nas wszystkie Twoje dane
osobowe i czyni Cię anonimowym w raportach MailChimp. Możesz jednak również
zażądać usunięcia swoich danych bezpośrednio z MailChimp. Wtedy wszystkie
Twoje dane zostaną tam usunięte i otrzymamy powiadomienie od MailChimp. Po
otrzymaniu e-maila mamy 30 dni na usunięcie Twojego kontaktu ze wszystkich
połączonych integracji.
Jak
mogę usunąć swoje dane lub zapobiec ich przechowywaniu?
Zgodę na otrzymywanie naszego newslettera
możesz wycofać w dowolnym momencie, klikając link znajdujący się na dole
otrzymanej wiadomości e-mail. Jeśli zrezygnowałeś z subskrypcji, klikając
łącze rezygnacji z subskrypcji, Twoje dane zostaną usunięte z MailChimp.
Jeśli uzyskujesz dostęp do witryny
MailChimp za pośrednictwem linku w naszym biuletynie, a pliki cookie są
ustawione w przeglądarce, możesz usunąć lub dezaktywować te pliki cookie w
dowolnym momencie.
W zależności od przeglądarki dezaktywacja
lub usunięcie działa nieco inaczej. Poniższe instrukcje pokazują, jak
zarządzać plikami cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome: Usuń, włącz i zarządzaj plikami
cookie w Chrome
Safari: zarządzanie plikami cookie i danymi
witryn w Safari
Internet Explorer: Usuń i zarządzaj plikami
cookie
Microsoft Edge: usuwanie i zarządzanie
plikami cookie
Jeśli generalnie nie chcesz żadnych plików
cookie, możesz skonfigurować przeglądarkę tak, aby zawsze informowała Cię,
kiedy plik cookie ma zostać ustawiony. Możesz zdecydować dla każdego
pojedynczego pliku cookie, czy na to zezwolisz, czy nie.